Új utakon kóborol az önjáró autó

A sci-fi filmek után lassan elérkezik az idő, mikor a valóságban is az utakon köszönhetjük az első önműködő autót, ami már sofőr nélkül rója a kilométereket. A Google önjáró kocsija nagy sebességgel halad a hírnév sztrádáján, de a cél előtt még hátra van a városi közlekedés, amibe épp most tanul bele. Több százezer balesetmentesen megtett kilométer után a Google szabadszellemű gépjárműve egy végső nagy csata előtt áll. A gyalogosokkal, biciklisekkel és váratlan tereptárgyakkal nehezített utcai frontvonalon kell bizonyítania, mielőtt az automata irányítórendszer leválthatja a valódi sofőröket a volánnál. A több kamerával, lézerberendezéssel és radarral is ellátott gépjármű a szituációs gyakorlatoknak köszönhetőn gyorsan tanul. Már képes felismerni a stoptáblát, és sok emberi vezetővel ellentétben tiszteletben is tartja azokat, de messze még a cél: a tökéletes önálló, vezető felügyelete nélkül is minden helyzetben biztonságosan haladó autó. Például a jövő csodajárgányának bőven van még hova fejlődnie, ami a sávváltást illeti, és a különböző időjárási viszonyokhoz való alkalmazkodása is hagy még kívánni valót maga után. A fejlesztő csapat azonban jó ütemben halad, és ha nem jön közbe semmi nagyobb probléma, akkor a soron következő autóvásárlásnál már egy robotautót is választhatunk a kínálatból. Három év múlva tervezik piacra dobni a Google kocsit, de egyéb fejlesztőcsapatok is versenyben vannak az elsőbbségért folytatott harcban. Akár a Google nyeri végül a csatát, akár más, a kezdő eladási árak nem lesznek alacsonyak, úgyhogy már most kezdhetünk spórolni. Mi időben szóltunk!


A sci-fi filmek után lassan elérkezik az idő, mikor a valóságban is az utakon köszönhetjük az első önműködő autót, ami már sofőr nélkül rója a kilométereket. A Google önjáró kocsija nagy sebességgel halad a hírnév sztrádáján, de a cél előtt még hátra van a városi közlekedés, amibe épp most tanul bele.

Több százezer balesetmentesen megtett kilométer után a Google szabadszellemű gépjárműve egy végső nagy csata előtt áll. A gyalogosokkal, biciklisekkel és váratlan tereptárgyakkal nehezített utcai frontvonalon kell bizonyítania, mielőtt az automata irányítórendszer leválthatja a valódi sofőröket a volánnál.

A több kamerával, lézerberendezéssel és radarral is ellátott gépjármű a szituációs gyakorlatoknak köszönhetőn gyorsan tanul. Már képes felismerni a stoptáblát, és sok emberi vezetővel ellentétben tiszteletben is tartja azokat, de messze még a cél: a tökéletes önálló, vezető felügyelete nélkül is minden helyzetben biztonságosan haladó autó. Például a jövő csodajárgányának bőven van még hova fejlődnie, ami a sávváltást illeti, és a különböző időjárási viszonyokhoz való alkalmazkodása is hagy még kívánni valót maga után.

A fejlesztő csapat azonban jó ütemben halad, és ha nem jön közbe semmi nagyobb probléma, akkor a soron következő autóvásárlásnál már egy robotautót is választhatunk a kínálatból. Három év múlva tervezik piacra dobni a Google kocsit, de egyéb fejlesztőcsapatok is versenyben vannak az elsőbbségért folytatott harcban. Akár a Google nyeri végül a csatát, akár más, a kezdő eladási árak nem lesznek alacsonyak, úgyhogy már most kezdhetünk spórolni. Mi időben szóltunk!

Címkék: