Profilom 2018. február 25. Vasárnap - Géza

5 érv a teljes test edzés mellett


Az utóbbi időben egyre jobban elterjedtek a különböző teljes test edzések. Az izomépítés ilyen formáját egyre többen alkalmazzák. Az alábbikban öt érvvel támasztjuk alá, hogy a teljes test edzések igenis nagyon hasznosak.

Több kalóriát éget rövidebb idő alatt

Támadhatatlan érv a teljes test edzések mellett, hogy rövidebb idő leforgása alatt több kalóriát tudsz elégetni velük, mintha osztott edzést végeznél. Amíg az osztott edzéseknél egyszerre csak egy izomcsoportot dolgoztatsz meg, addig a rövidebb, ám jóval intenzívebb teljes test edzések során egész tested és minden fontos izmod dolgozik. Ezáltal felgyorsul az izmok oxigéntermelése és zsírégető képessége. 

Gyorsabban épít izmot

Szintén húzós érv, hogy a teljes test edzések során jóval gyorsabban épülnek az izmaid. Ennek az az egyszerű oka, hogy amíg az osztott edzéseknél egy héten egyszer dolgozol egy izomcsoportra, addig a teljes test edzésekkel hetente több alkalommal az egész izomzatodat megdolgoztatod, ezáltal az izomnövekedés is gyorsabb. 

Növeli az állóképességed

A teljes test edzések egyik lényege, hogy magas intenzitással, pörgősen végezd őket. Egy kezdő CrossFit-es az első alkalommal nagyon durván el tud fáradni egy viszonylag könnyebb feladatsor leküzdése során is, ám ez alkalomról alkalomra fog változni. Idővel egyre inkább bírni fogod a tempót és fokozni tudod majd a terhelést, ezáltal növekszik állóképességed is. 

Sokkal hatékonyabb az edzésen végzett munkád

Sűrű a napod és csak fél órád van edzésre? Nem gond. Egy rövidített teljes test edzésprogram is tud igazán hatékony lenni, mégpedig azért, mert a rendelkezésre álló időben tudod, hogy muszáj elvégezned a rád váró gyakorlatokat. Éppen ezért kénytelen vagy tökéletesen koncentrálni mindvégig, nem engedhetetd meg magadnak a lazaságot, különben az egész edzés elfecsérelt idő lesz. 

Ruganyosabbá tesz

A teljes test edzések legfontosabb tényezőjét kell elővennünk ismét: az egész vázizomzatot megdolgoztatják. Azzal, hogy hetente több alkalommal minden izomcsoportodra rádolgozol, növeled izmaid oxikéntermelő képességét, amely amellett, hogy a zsírégetést gyorsítja, ruganyosabbá is teszi izmaid, így ahogy egyre inkább haladsz feljebb a különböző szinteken, egyre erősebb leszel és könnyebben veszed majd az akadályokat. Mindemellett az izmok ruganyossága a sérülésveszélyt is csökkenti. 

Írta: Faragó Zoltán
További cikkek a szerzőtől
 Facebook