Profilom 2017. június 24. Szombat - Iván

Forró szauna és jeges víz! Eláruljuk, hogyan csináld…


Egy kiadós szaunázást követően természetes, hogy fürdőt veszel, de hűsítő zuhany vagy jeges verem között dönts? Segítünk a választásban!

A szaunázás után nem csupán azért zuhanyozunk le, hogy lemossuk magunkról az izzadtság cseppeket, vagy az ápoló készítményeket, hanem azért is, hogy szervezetünk egyensúlyba kerülhessen.

A cél, hogy a test hőmérséklete a normálisra visszaálljon, hogy a pulzusszám normalizálódjon. Ehhez a legjobb a hideg víz, de sokan nem szeretik a drasztikus váltásokat.

Eláruljuk a nagy titkot!

Minden a szoktatáson múlik. Első alkalommal kezd egy langyos tusolással, amelynek a hőmérsékletét fokozatosan hűtsd, így a bőröd könnyebben szokja meg a hidegvizet.

Sok szaunaközpontban hatalmas dézsák lógnak a plafonról, amelyeket elég csak meghúzni, és máris a nyakadba zúdul egy kiadós mennyiségű hidegvíz. Ha még mindig vágysz egy kis hűvösségre, akkor keresd meg a kisebb medencében vagy tárolóban tartott jégkását. Ezzel kitűnően hűtheted az arcodat.

Sokan a légfürdőre esküsznek. Ebben az esetben előtte mindenképpen törölközz meg, és úgy menj ki a hideg levegőre.  Ha már hozzászoktál a hideghez, egy következő alkalommal próbáld ki a merülő medencét. Ám első alkalommal még ne merülj bele teljesen, engedd, hogy a szervezeted megszokja a hideg vizet. Ha nem érzed azt, hogy szédülnél, akkor óvatosan bukj alá, egészen a fejed csúcsáig. Ilyenkor sokkal intenzívebb a hűtés érzete, hiszen a fejen rengeteg az idegvégződés, ami élesebbé teszi az érzékelést. Ha pedig már profi vagy, akkor télen irány a szabad, ahol nagyokat hempergőzhetsz a friss hóban, vagy ha lehetőséged adódik, próbáld ki a befagyott tóba vájt léken keresztüli frissülést.

Írta: Kovács Nóra
További cikkek a szerzőtől
 Facebook