Profilom 2017. június 26. Hétfő - János, Pál

Hogyan segíti a jakuzzi az alvászavar leküzdését?


Ma már népbetegséggé vált az alvászavar, amely tartósan jelentkezve komolyabb egészségügyi problémákhoz is vezethet. Ha te is masszázsmedence tulajdonos vagy, akkor jakuzzizással is tehetsz azért, hogy nap mint nap jól aludj. 

A tartós alvászavar hosszú távon komoly mentális problémákhoz is vezethet. Csökkenhet szellemi kapacitásod, nő a depresszióra való hajlamod, memóriazavaraid lehetnek. Az alvászavarokat sokan különböző gyógyszerekkel, gyógykészítményekkel próbálják orvosolni, ám van ennél sokkal kellemesebb és hatásosabb módszer is. 

Egy, a kanadai alváskutató szövetség (CSS) által készített felmérés alapján a forró vizes fürdő elalvás előtt tökéletes megoldás. A módszert kisgyermekes szülők is alkalmazzák, akik altatás előtt meleg vízben fürdetik meg kisbabájukat, aki ezután sokkal jobban tud aludni. 

Az elmúlt években több tanulmány is készült arról, hogy a jakuzzizásnak hasonlóan pozitív hatása van az alvásra, mint a kisgyermekek meleg vizes fürdőjének. Szakértők szerint a masszázsmedencék jó hatásának több oka is van. 

Az egyik, hogy a tartósan magas hőmérsékletű vízben fekve tested maghőmérséklete jócskán megemelkedik. Amikor aztán kiszállsz a jakuzziból, belső termosztátod észleli a hőmérséklet drasztikus esését és jelet küld az agynak, hogy ideje lenne aludni. 

Szintén kiemelt szerepet tulajdonítanak a víz természetes relaxációs képességeinek is. A víz felhajtóereje miatt a jakuzziban fekve úgy érzed, mintha lebegnél és mivel izmaidat nem használod, azok elernyednek. Egy masszázsmedencében ülve tested automatikusan nyugodt fizikai és szellemi állapotba kerül. 

A tanulmány szerint a forró vízben való elmerülésnek a vegetatív idegrendszerre is pozitív hatása van, hiszen fokozza az idegrendszer paraszimpatetikus és szimpatetikus részei érzékenységét, ezért fordul elő, hogy amikor belelépsz a forró vízű jakuzziba, gyakran hangosan felszisszensz vagy elégedett sóhajtással nyugtázod a kellemes meleget. 

A CSS szakértői szerint a meleg vízes terápia alkalmazásával 7-10 nap után érhető el látványos és érdemi változás alvászavar esetén, de azt is hozzáteszik, nem feltétlenül biztos, hogy a terápia mindenkinél egyformán működik. 

Írta: Faragó Zoltán
További cikkek a szerzőtől
 Facebook