Futás napra pontosan

Minden napszakban megvan a futóedzés előnye és hátránya. Olykor nem választhatod meg szabadon, hogy napirendedbe mikor illeszted bele a futás, ezért összegyűjtöttük a legfontosabb futó tudnivalókat a napóra járásának megfelelően.


Minden napszakban megvan a futóedzés előnye és hátránya. Olykor nem választhatod meg szabadon, hogy napirendedbe mikor illeszted bele a futás, ezért összegyűjtöttük a legfontosabb futó tudnivalókat a napóra járásának megfelelően.

Hajnali rohanás

Ha kevés időd van az alvásra, inkább ne kínozd magad, hagyd ki a másnapi futást, mert csak rossz élményeket szerzel magadnak, és nem épp nyerő stratégia megutáltatni magaddal a mozgást. Ha időben fekszel, akkor is lassan felszívódó ételeket egyél vacsorára, hogy reggel legyen még benned némi energia, amit elégethetsz. Ilyen lassan felszívódó szénhidrát a brokkoli, lencse és a bab – bár ezzel a menüvel a melletted fekvőnek érdekes éjszakája lesz. Ha már elszántad magad, akkor az ébresztőórát tedd pár lépésre az ágyadtól, hogy ne csak felébredj, hanem fel is kelj – szó szerint.

Kocogás ebéd közben

Csak akkor érdemes belevágnod, ha kényelmesen van időd átöltözni, futni, zuhanyozni, visszaöltözni, mert a futás ne menjen a munkahelyed rovására. Ugyanakkor, ha rugalmas a főnök, akkor remek időpont napközben kocogni. Mivel ilyenkor a legélénkebb a szervezetünk. Az álmossághormon, a melatonin szint ilyenkor a legalacsonyabb. És utána mindenképp egyél pár falatot, legalább néhány szem gyümölcsöt.

Tompa délutáni séta

Az esti, délutáni futás megy a legnehezebben, mert a szervezet fáradt, az energiát adó dopamin hormon szintje a lábad kisujját sem éri el, nemhogy tetőtöl-talpig átjárna. Ha délután van csak időd futni, akkor fokozatosan növelve a tempót sétálj fél órát, ezzel lassan felpörgetve a pulzusod. A tempós séta végére egészen meg fog jönni a kedved a kocogáshoz.

Címkék: