Profilom 2017. október 22. Vasárnap - Előd

3 mítosz az alvásról


A pihentető és elegendő alvás fontosságáról már sokat írtunk, és nemcsak azért, mert imádunk aludni. Hisszük, hogy egy mély alvással töltött, nyugodt éjszaka után a testünk, elménk agilisabb lesz és a kedélyünk is jobbá válik. Hogy mindenki vidám ébredhessen másnap reggel, segítünk eloszlatni három tévhitet az éjszakai pihenésről.

Hétvégi gyorstalpaló

Hét közben minden perc drága, nem tölthetem alvással, de majd hétvégén kialszom magam.” Ismerős? Akkor rossz hírünk van. Egy egész hétnyi rosszul berögzült alvásmintát nem lehet két nap alatt korrigálni, pótolni meg pláne ne. A fáradságot kipihenheted ugyan, de a felborult cirkadián ciklus visszaállítása már nem lesz ilyen könnyű. Ahhoz rendszeresen 7-8 óra alvás kell, ami elősegíti, hogy mindig a legjobb formádat hozd.

Tévézés közben könnyű elaludni

Ha szeretsz tévé nézés közben elaludni vagy már egyenesen igényled az állandó háttérzajt, akkor el kell keserítsünk. Az álmosító csacsogás és a lágyan villódzó fények talán megnyugtató tűnnek, de az agy számára nem azok. Állandóan készenlétben álló agy számára a bejövő ingerek munkát jelentenek, amitől nehezebben kapcsol regeneráló üzemmódba még elalvás után is. A képernyő kékes fénye pedig bezavar az alvást szabályozó cirkadián ciklusba, felborítva az egyensúlyt.

A szundikálás rossz

Délutáni alvásra csak a gyerekeknek és betegeknek van szüksége.” Gyakori állítás ez, holott egyáltalán nem igaz. Egy fél órás – órás szunyókálástól nem fogsz éjszaka álmatlanul forgolódni, de abban segíthet, hogy a tested utolérje magát napi teendőiben, pihenés közben az emésztésre és felfrissülésre koncentrálhasson és te vidámabban és produktívabban folytathasd a délutánt. Nem is hangzik olyan rosszul, igaz?

lépj időben, és szerezd be már most a nyári szundikáláshoz szükséges kerti bútorokat

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook