Profilom 2017. december 17. Vasárnap - Lázár, Olimpia

A jóga jobb futóvá tesz?


Kevés olyan sport van, aminél elkerülhető az izomfeszültség. Ilyen a futás is. Alkalmazd a jógától ellesett technikákat, hogy segíts merev izmaidon.

Mantra

Elsőre talán extrémnek tűnhet, de ne riadj vissza a ritmusos kántálástól futás közben. Persze nem kell hangosan kiejtened a szavakat, amik motiválnak az előrejutásban, elég, ha magadban ismételgeted. Válassz olyan kifejezéseket, amik segítenek a koncentrációban és a negatív gondolatok távoltartásában. 

Lassú, mély légzés

Milliószor hallottad, mégsem fogadtad meg? Egy cipőben járunk! Pedig a mély, lassú légzés belső ritmust ad a futásnak, így harmonikus, rendezett edzésed lehet. Orrodon vagy szádon lélegezz be, majd húzd össze az ajkaid annyira, hogy csak egy kicsi rés maradjon, amin keresztül komótosan kiengedheted a levegőt. 

Rázd meg az ujjaid

Futás közben a kezed a feszültség legjobb indexe. Rázd meg a kezed edzés közben, mintha ujjaidról vizet pöccintenél le, majd engedd, hogy visszahajoljanak tenyeredbe. 

Ellenőrizz

Minden kilométernél böngészd végig testedet, hol gyülemlik a feszültség. Kezdd a hírhedt részeken, mint az állkapocs, a váll, a kezek. Haladj lefelé, és figyeld meg, bokád laza-e vagy inkább feszült, lépéseid könnyedek vagy robotszerűek, érzel-e görcsöt a gyomrodban. Ha feltérképezted tested, tudsz arra is koncentrálni, hogy ellazítsd a problémás területet.

Írta: Nagy Kitti
További cikkek a szerzőtől
 Facebook