Profilom 2017. október 18. Szerda - Lukács

Így ápold a hajad edzés után!


A hajad is legalább annyi odafigyelést és törődést igényel, mint amennyit a sportolásba fektetsz. Mert igaz, hogy az edzéssel karban tarthatod a tested, de ha ezzel nem párosul megfelelő öltözői hajápolási rutin, akkor akaratlanul is merényletet követsz el a hajad ellen.

Félre a kefével!

Az edzés utáni nedves hajjal óvatosan kell báni. Ilyenkor a haj nagyon törékeny, a felszíne felnyílik, így sokkal törékenyebbé válik. Ha lehet, a fésülést napold el addig, amíg meg nem szárítod a hajad, vagy legalább használj egyszerű fésűt a hajkefe helyett.

Hajgumi helyett hajcsat

Az edzés során nem mindig elég egy hajcsat, hogy fixen rögzítse a hajad. Ha muszáj hajgumit hordanod, akkor se húzd nagyon szorosra, mert az árthat a hajnak. Az edzőtermen kívül pedig mindig hordj csatot és/vagy laza fonatot.

Védelem a meleg ellen

Jól teszed, ha külön védekezel az erőteljes hőhatás ellen is. A hajszárítót ne a legmelegebb fokozaton járasd, a hajvasaló használata előtt pedig vigyél fel a hajadra speciálisan erre a célra kifejlesztett krémet. Hajfixálót és zselét használni tilos, de különleges szerekkel védheted a hajat a roncsolódástól.

Bánj csínján a samponnal

A túlzásba vitt samponhasználat szárítja a hajat és a fejbőrt, valamint nehezen kezelhetőbbé is teszi a frizura kialakítását. Nem kell minden edzés után feltétlenül samponnal hajat mosni, tökéletesen megfelel helyette a száraz sampon is. Ha azonban mégis napi rendszerességgel kerülne sor a hajmosásra, akkor csak felvizezett sampont használj, és mindenképpen valamilyen parabén mentes készítményt. Ez a kozmetikumok tartósítására használt anyag befolyásolhatja a hormonháztartás működését és öregíti a bőrt.

Írta: Peitli Csilla
További cikkek a szerzőtől
 Facebook